Awaria Facebooka i Instagrama

Awaria Facebooka i Instagrama

Awaria Facebooka i Instagrama była krótkotrwała. Meta przywróciła już wszystkie funkcje platformy Użytkownicy mogą bez problemu  korzystać z usług.

Awaria Facebooka i Instagrama

Użytkownicy zgłaszali problemy

Użytkownicy zgłaszali, że strona Facebook nie działa. Z doniesień internautów wynikało także, że nie działają aplikacje mobilne obu serwisów (Facebook i Instagram).
Z karty zgłoszenia wynikało, że są problemy z działaniem aplikacji na terenie całego kraju. Wkrótce po godzinie 14:00 na portalu Downdetector.pl pojawiły się liczne zgłoszenia o awariach popularnych portali społecznościowych należących do Meta. Większość raportów dotyczyła Instagrama.
Najczęściej zgłaszane błędy na tej platformie dotyczyły funkcjonalności aplikacji.

Czego nie robić w takim przypadku?

Dlaczego doszło do takiej awarii?

Awaria nie była związana z atakiem, a przerwaniem przebiegających pod Morzem Czerwonym kabli transmitujących dane dla Europy. To wpłynęło zaś na dostępność serwisów firmy Meta. Istotą bezpieczeństwa jest jednak posiadanie planu B, C oraz D, nawet w tego typu sytuacji.
Mateusz Kopacz, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa dla Android.com.pl.

Reakcja użytkowników

 

Użytkownicy na całym świecie zgłaszali problemy z Facebookiem. Awaria wpłynęła na aplikację mobilną i wersję przeglądarkową. Wielu użytkowników wyrażało swoje frustracje na innych platformach społecznościowych. Strony monitorujące awarie, takie jak Downdetector, odnotowały skok zgłoszeń. Meta, właściciel Facebooka, szybko zareagowała na te doniesienia. Przekazano informacje o awarii i zapewniono o pracy nad rozwiązaniem. Rzecznik firmy Meta, Andy Stone, wystąpił w mediach. Wyraził się na temat awarii i działań firmy. Zapewnił, że zespół techniczny intensywnie pracuje nad przywróceniem usług. Celem było jak najszybsze przywrócenie pełnej funkcjonalności serwisów.

Po prawej możemy zobaczyć mapę awarii ->

Mapa awarii